Šampión Pittin: Tatry možno budú stimulom aj pre mňa

29.03.2009 10:11

Začiatkom februára na Štrbskom Plese vyhral obidve individuálne súťaže v severskej kombinácii na majstrovstvách sveta juniorov. Mladý Talian ALESSANDRO PITTIN v Tatrách ukázal, kto je v súčasnosti najlepší mladý združenár planéty. Po skončení sezóny nám poskytol krátky rozhovor.

Vo februári si bol na Slovensku prvýkrát?

„Áno. Vlani sme boli v Zakopanom, ale na Slovensku som predtým nebol nikdy.“

Páčila sa ti prvá návšteva?

„Ja som vlastne videl iba Štrbské Pleso. A je to pekné miesto.“

Na Štrbskom Plese si získal dve zlaté medaile. Vedel si, že pred devätnástimi rokmi na tom istom mostíku súčasný tréner talianskych skokanov Roberto Cecon získal striebro na juniorskom šampionáte?

„No samozrejme. Iste každý uzná, že Roberto Cecon bol najlepší taliansky skokan. Pre mňa bolo naozaj krásne vyhrať dve zlaté medaile na tom istom mieste, kde on získal svoj najlepší výsledok v juniorskej kategórii. Pre neho tá medaila zo Štrbského Plesa bola akoby rozbeh do ďalšej kariéry, v ktorej potom sedemkrát vyhral preteky svetového pohára. To je stimul aj pre mňa.“

Bol si spokojný so skokanským mostíkom v Tatrách?

„Páčil sa mi. Veľmi.  Bol pripravený naozaj dobre, aj keď v čase preteku trošku rušili veterné podmienky. Je to mostík ťažký, každopádne však veľmi pekný.“

Organizácia sa ti pozdávala?

„Áno, ako som hovoril, mostík bol prirpavený dobre a to isté platí aj pre bežeckú trať.“

Mali ste na Slovensku nejaké problémy?

„Nie, neviem o ničom. Ja som sa u vás cítil dobre.“

Má Slovensko šancu získať aj ďalšie veľké preteky?

„Videl som veľký mostík a verím, že keď ho zrekonštruujete, bude naozaj pekný. Myslím, že je možnosť u vás robiť aj preteky svetových pohárov.“

Na Štrbskom Plese si z času na čas zaskáče aj Adam Malysz. Je to zaujímavé stredisko aj pre tréning talianskych pretekárov?

„Bohužiaľ, Štrbské Pleso je pre nás príliš ďaleko, takže nemôžeme tam mávať tréningy. Ale videl som, že je to na trénovanie dobré miesto.“

Späť